آسمان کوچک بچگی

ازمحبت طعم کالی مانده است،ازصفای دل سفالی مانده است،آنکه زیبا بود زجرش می دهند،آنکه زشتی کرد اجرش می دهند...

آسمان کوچک بچگی

ازمحبت طعم کالی مانده است،ازصفای دل سفالی مانده است،آنکه زیبا بود زجرش می دهند،آنکه زشتی کرد اجرش می دهند...

جانانه

به نام دل به نام شاهد و می
به نام تار و تنبور و دف و نی

به نام عاشقان لاابالی
به نام همنشینان خیالی

به نام نغمه‌های عود و چنگت
به نام آشنای جام و سنگت

به نام ساقی و جام شرابش
به نام شاهد و عود و ربابش

به نام ذکر و رقص و حالت شور
به نام چشمهای مست و مسرور

به نام دستهای جام بردار
به نام مستهای رفته  بر دار

به نام آن قلندرهای بی‌باک
به نام چشمهای خفته در خاک

به نام شکوه‌ی شوریده بر شُکر
به نام گریه‌های حالت سُکر

به نام عاشقی زندانی چاه
به نام چشمهای مانده بر راه

به نام مجلس بزم شبانه
به نام سرور این آشیانه

الا ساقی من امشب مستِ مستم
ولی جامی دگر دارم به دستم

گِل ما را خدا  با  می‌ سرشته
به تقدیرم چنین رمزی نوشته

تو دائم مست جام کبریایی
تو مخمور شراب اولیایی

من امشب هفت خط جام هستم
ببخشایم خدایا مستِ مستم

من از بوی صراحی گشته مخمور
دمی سنگین دلی در جذبه و شور

چو مستان گرد گشته دور ساقی
بماند یکنفر در دور، باقی

الا ساقی تو از جام الستی
چرا؟ دورت بگردم مست هستی

من امشب حال و کیفم رو به راه است
دلم چون یوسفی در بند چاه است

سری مست و غزلخوان دارم امشب
تبی در تن پریشان دارم امشب

همی گردم به دور جام باقی
خدا حفظت کند همواره ساقی

مرا در سرهوای کوی یار است
به هر جا می‌روم نقش نگار است

ولی یکدم سکون خفتنم نیست
مدد ساقی توان گفتنم نیست

اگر باید مِیی مردانه نوشم
زدست پاک آن دُردانه نوشم

مرا امشب چو مجنون نام دادی
چرا دیگر به دستم جام دادی؟

من از ویرانه تا دل پر کشیدم
تمام نامهایت را شنیدم

مرا در دور اوّل قصّه‌ای نیست
بگو جانانِ دور دوّمم کیست؟


 

 

 

 


نظرات 4 + ارسال نظر
(¯`·-»آزاده«-·´¯) سه‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:00 ب.ظ http://azadeh-yass.blogfa.com

آدمی اگر فقط بخواهد خوشبخت باشد به زودی موفق میگردد ولی او می خواهد خوشبخت تر از دیگران باشد و این مشکل است زیرا او دیگران را خوشبخت تر از انچه هستند تصور میکند...

عالی بود...
پیروز باشی...

شیرین سه‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:49 ب.ظ http://sami2001.blogfa.com

زیبا بود

دختری از دیار باران چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:56 ق.ظ http://www.ashkeasemo0n.blogfa.com

سلام خیلی قشنگ بود

دارا چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:26 ب.ظ http://happyguy.blogfa.com

سلام با یک مطلب با حال اپم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد