آسمان کوچک بچگی

ازمحبت طعم کالی مانده است،ازصفای دل سفالی مانده است،آنکه زیبا بود زجرش می دهند،آنکه زشتی کرد اجرش می دهند...

آسمان کوچک بچگی

ازمحبت طعم کالی مانده است،ازصفای دل سفالی مانده است،آنکه زیبا بود زجرش می دهند،آنکه زشتی کرد اجرش می دهند...

آئینه

خدایا ! بشکن این آیینه ها را
که من از دیدن آیینه سیرم
مرا روی خوشی از زندگی نیست
ولی از زنده ماندن ناگزیرم

از آن روزی که دانستم سخن چیست
همه گفتند : این دختر ، چه زشت است
کدامین مرد ، او را می پسندد ؟
دریغا دختری بی سرنوشت است .

چو در آیینه بینم روی خود را
درآید از درم ، غم با سپاهی
سیه روزی نصیبم کردی ، اما
نبخشیدی مرا چشم سیاهی

به هرجا پانهم ، از شومی بخت
نگاه دلنوازی سوی من نیست
از این دلها که بخشیدی به مردم

یکی در حلقه گیسوی من نیست

مرا دل هست ، اما دلبری نیست
تنم دادی ولی جانم ندادی
بمن حال پریشان دادی ، اما
سر زلف پریشانم ندادی

به هرجا ماهرویان رخ نمودند
نبردم توشه ای جز شرمساری
خزیدم گوشه ای سردرگریبان
به درگاه تو نالیدم به زاری

چو رخ پوشم ز بزم خوبرویان
همه گویند : او مردم گریز است
نمیدانند ، زین درد گرانبار
فضای سینه ی من ناله خیز است

به هرجا همگنانم حلقه بستند
نگینش دختری ناز آفرین بود
زشرم روی نازیبا درآن جمع
سر من لحظه ها بر آستین بود

چو مادر بیندم در خلوت غم
ز راه مهربانی می نوازد
ولی چشم غم آلودش گواه است
که در اندوه دختر می گدازد

به بام آفرینش جغد کورم
که در ویرانه هم ، نا آشنایم
نه آهنگی مرا ، تا نغمه خوانم
نه روشن دیده ای ، تا پر گشایم

خدایا ! بشکن این آیینه ها را
که من از دیدن آیینه سیرم
مرا روی خوشی از زندگی نیست
ولی از زنده ماندن ناگزیرم

خداوندا ! خطا گفتم ببخشای
تو بر من سینه ای بی کینه دادی
مرا همراه رویی ناخوشایند
دلی روشن تر از آیینه دادی

مرا صورت پرستان خوار دارند
ولی سیرت پرستان می ستایند
به بزم پاک جانان چون نهم پای
در ِ دل را به رویم می گشایند

میان سیرت و صورت خدایا !
دل زیبا به از رخسار زیباست
به پاس سیرت زیبا ، کریما !
دلم بر زشتی صورت شکیباست


نظرات 2 + ارسال نظر
آزاده چهارشنبه 28 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:27 ق.ظ http://azadeh-yass.blogfa.com

گاهی شبی سیاه،- تمام شب-
بر شانه ام ٬خمیازه می کشید.
این سالهای سال ، برق نگاه من ،
از روزن دلم،
تا انتها ،
تا گرمگاه سینهء دشمن رسانده است.
آنجا… ، آنجا که آب وآبی دریا ،
آمیزشی ز خون من و تیره و طلاست.
قنداق ،هر فصل در کنار ماست.
فصل بهار و رستن گلها،
فصل خزان و ریختن تنها،
هر فصل ٬همراه ماست


پیروز باشی.

پیکسدونی چهارشنبه 28 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:27 ق.ظ http://pixdooni.tk/

سلام خوبید؟عیدتون مبارک.. به ماهم سر بزنید[بوسه]...

راستی تا یادم نرفته شما می تونید به هر تعدادو با هر مضمونی به وبلاگها پیام ارسال کنید: (توسط دستگاه)

قیمت ارسال پیام به 2500وبلاگ تنها 2هزار تومان.
قیمت ارسال پیام به 5000وبلاگ تنها 4000تومان می باشد

-نظر به مراجعات زیاد اولویت با کسانی است که زودتر مراجعه کنند. . توجه داشته باشید به دلیل اینکه ارسال پیام با دستگاه انجام می شود امکان خطا نزدیک صفر است...

چنانچه فقط میخواهید وبلاگ شما به همراه وبهای دیگران به دیگر وبلاگها معرفی شود حق معرفی به 5هزار وبلاگ تنها 2هزار تومان است!
تضمینش بالا رفتن امار شما و همچنین می شود لیست وبلاگهایی که برایشان پیام ارسال شده است دراختیارتان قرار داد.
برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید http://nazbanu.blogtaz.com/post9.php
برای ارتباط با مدیران فرهنگی گروه این ای دی رو ادکنید
shamimeadine@yahoo.com

**گروه تفریحی نازبانو**
http://pixdooni.tk/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد